Mediteren

Meditatie, een sleutel tot zelfgenezing.
Mensen die geregeld mediteren, vertellen vaak dat ze zich er beter door voelen. Ze voelen zich rustiger en meer ontspannen. Concreet neemt hun concentratievermogen toe qua intensiteit en duur, hebben minder vaak last van onrustige gedachten, slapen beter en worden productiever op hun werk.

Helemaal tot rust komen door meditatie.
Heb jij daar ook zo'n behoefte aan? Doe dan mee met de maandelijkse meditatie-bijeenkomsten die hier in het centrum worden gehouden.

Geregeld mediteren is goed voor je lichaam en geest. Als je dagelijks een korte meditatie doet verbetert dit je gezondheid en algehele welzijn. In de loop van de tijd ga je je steeds gemakkelijker ontspannen en zo'n innerlijke rust die je zelf gemakkelijk aan kunt leren is heel wat waard in deze voor velen gestresste tijd!

Hoe:
De meest eenvoudige meditatie die je kunt toepassen is:
1. ga ontspannen zitten, met je handen open op je schoot
2. sluit je ogen en ga met je aandacht naar je ademhaling
3. Volg vanaf nu met al je aandacht hoe jij adem haalt
4. je ademt in door je neus en uit door je mond (of neus)

Dat herhaal je alsmaar, terwijl je al je gedachten als wolkjes weg laat drijven en dan direct weer je aandacht vestigt op je ademhaling.Dat is in het begin wel lastig, maar al doende wordt het op den duur steeds gemakkelijker om je gedachten tot rust te brengen.
Je kunt er een zacht achtergrondmuziekje bij opzetten en een wierrookje branden, maar dat hoeft niet. Net wat jij prettig vindt.
Doe het elke dag, het liefst op een vast moment, gedurende 5 tot 10 minuten. Na enige tijd kun je dit dagelijks uitbreiden tot 20 minuten per dag, maar 10 minuten is al zeer effectief!
Geniet er van, want het kan je heel goed doen en veel brengen! Namaste!
Afdrukken